Traject Litouwen - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Marjan en Floor - WaarBenJij.nu Traject Litouwen - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Marjan en Floor - WaarBenJij.nu

Traject Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Floor

22 Augustus 2012 | Litouwen, Klaipėda

20 augustus tm 22 augustus

Het traject Litouwen is er ééntje geworden van 2 dagen..!!
Een visum voor Kalingingrad hebben we niet dus er zijn 2 opties; of er omheen fietsen of de trein naar Polen nemen..wij kiezen voor het laatste.

In Letland gingen we voor ons gevoel minimaal 30 jaar terug in de tijd..in Litouwen zijn we weer terug !!
De Lat hebben we verwisseld voor de Litas en ook hier is het wat goedkoper dan thuis.
Direct na de grens komen we in de badplaats Palanga en terwijl wij de 50 km naar Klaipeda fietsen over een super fietspad zien we hier weer échte campings en vele badgasten,
Maar ook hier de dagelijkse bui en met regenkleding aan komen we in Klaipeda en omdat we hier de trein willen regelen naar Warschau nemen we een guesthouse.

De volgende dag gaan we een paar uur fietsen op de Kurischen Nehrung,een landtong of eingelijk een schiereiland, dat voor 46 km van Kalingrad is en de overige 52 km van Litouwen.
De landtong is nergens breder dan 3 km en heeft hoge duinen, het gebied is zo bijzonder dat het op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat
Na vele weken langs de Oostzee te hebben gefietst nemen we hier afscheid van de kust om onze reis in Polen te vervolgen.

Woensdagochtend zitten we al om 6 uur aan het ontbijt want de trein vertrekt om 06.50 uur en we komen om 20.50 in Warschau aan na 15 uur en met “maar” 4 keer overstappen.

De teller staat dan op 4633 km!!

• 24 Augustus 2012 - 20:19

Ingrid:

Leuke foto's. Na regen komt zonneschijn of is het andersom?